Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Wizz Air

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Wizz Air odebrał wreszcie pierwszego A321XLR
Fot. Airbus Media
Linie Wizz Air ogłosiły wreszcie, po dwóch miesiącach opóźnienia, odbiór swojego pierwszego w historii airbusa A321XLR. To przełomowy moment dla niskokosztowca z Węgier, który jako pierwszy na świecie wśród tanich przewoźników zaoferuje dalekodystansowe loty międzykontynentalne nowym typem samolotu.

Ten nowoczesny model, najnowsza odsłona rodziny Airbus A320neo, wyznacza nowy standard w zakresie zasięgu dla wąskokadłubowych maszyn, umożliwiając Wizz Air oferowanie niskich cen, większego komfortu i wyjątkowo efektywnej obsługi tras trwających ponad sześć godzin, przy jednoczesnym przewodzeniu branży w redukcji emisji CO₂ w przeliczeniu na pasażera.

Dzięki możliwościom dalekiego zasięgu (XLR), Airbus A321XLR otwiera nowe horyzonty dla pasażerów Wizz Air, oferując bezpośrednie loty do ekscytujących nowych miejsc, które dotychczas były dostępne jedynie za pośrednictwem szerokokadłubowych samolotów obsługiwanych przez drogich przewoźników dalekodystansowych. To oznacza więcej bezpośrednich tras, więcej miejsc na pokładzie, brak klasy biznes i jeszcze niższe ceny – wszystko to bez rezygnacji z komfortu podróży.

– W zgodzie z naszą niedawno ogłoszoną strategią ‘Customer First’, odbiór pierwszego samolotu A321XLR to przełomowy moment zarówno dla Wizz Air, jak i dla naszych pasażerów. Ten samolot to jeden z najważniejszych rezultatów naszej ponad 20-letniej, bliskiej współpracy z kluczowym partnerem – firmą Airbus. To prawdziwa rewolucja w podróżach lotniczych: umożliwia realizację bezpośrednich tras międzykontynentalnych w bezkonkurencyjnych cenach, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej efektywności i niższych emisji.Pasażerowie będą mogli cieszyć się nowoczesnymi udogodnieniami na pokładzie, większym komfortem, cichszym lotem oraz najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swojej klasie. To nie tylko wyraz naszego zaangażowania w innowacje i jakość – to także wyznaczenie nowego standardu w branży lotniczej. Przyszłość podróży właśnie nadeszła – a to dopiero początek nowej ery w lotnictwie – podkreślił Owain Jones, Chief Corporate Officer w Wizz Air.

W ramach niedawno ogłoszonej inicjatywy „Customer First Compass”, wprowadzenie airbusa A321XLR do floty Wizz Air to strategiczna inwestycja, która zapewni przewagę konkurencyjną i wyróżni linię na tle innych ultraniskokosztowych przewoźników. To zupełnie nowy i bardziej ekologiczny produkt na rynku. Wizz Air pozostaje wierny wizji nowoczesnych podróży – ma w planach dostawę ponad 300 nowych samolotów. Linia koncentruje się na utrzymaniu jednej z najmłodszych, najbezpieczniejszych i najbardziej efektywnych flot w branży. Rozszerzając swoją siatkę połączeń na Europę, Afrykę, Azję Środkową i Bliski Wschód, Wizz Air oferuje pasażerom przystępne cenowo międzykontynentalne podróże do ekscytujących nowych miejsc docelowych z wykorzystaniem airbusa A321XLR.

– Wprowadzenie samolotu A321XLR do floty Wizz Air to wyjątkowe wydarzenie. Wizz Air staje się pierwszym operatorem modelu A321XLR napędzanego silnikami Pratt & Whitney. Ten najnowszej generacji samolot przyniesie Wizz Air znakomite korzyści ekonomiczne dzięki niespotykanemu dotąd zasięgowi, najdłuższemu wśród wąskokadłubowych maszyn oraz zwiększonemu udźwigowi. W miarę jak Wizz Air kontynuuje swój imponujący rozwój, Airbus pozostaje jego partnerem, wspierając ekspansję linii najnowocześniejszymi samolotami, które otwierają przed pasażerami dostęp do nowych, nieodkrytych jeszcze kierunków – powiedział Benoît de Saint Exupéry, dyrektor handlowy Airbusa.

Airbus A321XLR pozwala na aż 30% redukcję zużycia paliwa i emisji CO₂ na jedno miejsce w porównaniu do samolotów konkurencji poprzedniej generacji, stanowiąc kluczowy element strategii dekarbonizacji Wizz Air. Wyposażony w najnowsze udoskonalenia aerodynamiczne, nowoczesne silniki Pratt & Whitney GTF oraz zaawansowaną technologię kabiny, zapewnia cichszy, bardziej komfortowy i przyjemniejszy lot dla pasażerów. Dzięki wyższej efektywności operacyjnej możliwe jest również utrzymanie najniższych cen biletów.

– Airbus A321XLR z silnikiem GTF wnosi nową wartość do tego segmentu rynku, rozszerzając możliwości rozwoju dla naszych klientów linii lotniczych – w tym Wizz Air jako pierwszego z wielu operatorów. Ta dostawa podkreśla korzyści, jakie oferuje silnik GTF, dzięki swojej światowej klasy wydajności paliwowej i ekonomice eksploatacji – powiedział Rick Deurloo, prezes działu silników komercyjnych w Pratt & Whitney.

W ramach nieustannego dążenia do innowacyjności i ograniczania wpływu na środowisko, Wizz Air wybrał materiał Essence firmy Gen Phoenix jako wyposażenie foteli w nowym samolocie A321XLR. Essence to nowoczesny produkt stworzony z materiałów pochodzących z recyklingu, zaprojektowany z myślą o gospodarce obiegu zamkniętego, co dodatkowo wzmacnia zaangażowanie Wizz Air w redukcję emisji CO₂. Materiał ten może być w pełni poddany recyklingowi po zakończeniu okresu eksploatacji, co pozwala liniom lotniczym na skorzystanie z innowacyjnego rozwiązania Gen Phoenix w zakresie materiałów obiciowych i jednoczesne wyeliminowanie istotnego strumienia odpadów.

– Wizz Air to jeden z naszych najdłużej współpracujących partnerów, a ta nowa umowa oznacza niemal 15 lat wspólnych działań. Z dumą wspieramy marki, które poważnie podchodzą do kwestii środowiskowych, a Wizz Air jest doskonałym przykładem linii lotniczej, która kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju przy wyborze materiałów i dostawców. Dzięki naszej współpracy udało się dotąd uchronić przed wysypiskiem ponad 16 ton odpadów skórzanych oraz znacząco zmniejszyć ślad węglowy – nasza skóra z recyklingu generuje ponad 80% mniej emisji niż tradycyjna – powiedział John Kennedy, prezes Gen Phoenix.

Wprowadzenie samolotu A321XLR do floty Wizz Air podkreśla zaangażowanie linii w innowacje, przystępność cenową oraz odpowiedzialny rozwój. Sześć maszyn A321XLR, które dołączą do floty w 2025 roku, to początek ekscytującego, nowego rozdziału w historii firmy, będącego częścią transformacji „Customer First”. Pierwsze z wielu samolotów A321XLR już wkrótce polecą do niezwykłych nowych miejsc, łącząc ludzi z całego świata w najlepszy możliwy sposób – oferując doskonałe połączenie ceny, komfortu i efektywności. Witamy w przyszłości podróży lotniczych. Witamy na pokładzie A321XLR od Wizz Air – i czekajcie na kolejne ekscytujące ogłoszenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Piotr Bożyk 17 maja 2025

Emirates Courier Express nowymi barwami airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Czwarty B777X powrócił do testów

Biznes i przemysł

Czwarty B777X powrócił do testów

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air. Kolejny lot akceptacyjny

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air. Kolejny lot akceptacyjny

Mateusz Kieruzal 14 maja 2025

Wizz Air: Więcej Abu Zabi z Katowic i Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Erywań bazą dla Wizz Air. Dopłaty zachętą?

Pasażer i linie lotnicze

Erywań bazą dla Wizz Air. Dopłaty zachętą?

Mateusz Kieruzal 08 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Piotr Bożyk 17 maja 2025

Emirates Courier Express nowymi barwami airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Czwarty B777X powrócił do testów

Biznes i przemysł

Czwarty B777X powrócił do testów

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air. Kolejny lot akceptacyjny

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air. Kolejny lot akceptacyjny

Mateusz Kieruzal 14 maja 2025

Wizz Air: Więcej Abu Zabi z Katowic i Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Erywań bazą dla Wizz Air. Dopłaty zachętą?

Pasażer i linie lotnicze

Erywań bazą dla Wizz Air. Dopłaty zachętą?

Mateusz Kieruzal 08 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5